×

Explorer.exe Hatası Nasıl Giderilir?

Explorer.exe Hatası Nasıl Giderilir? Genellikle bilgisayarı ilk açtığınızda küçük bir ekranda hata olarak karşınıza “Explorer.exe” gelmektedir. Birçok kullanıcı bu işin çözümü için bilgisayarlarına format atmaktadır. Explorer.exe hatasının inanın format atmaktan çok daha basit yöntemi bulunmaktadır. Şimdi bu sorunu yaşayanlar için o basit çözüm yöntemini anlatıyor olacağız.

Öncelikle “explorer.exe”nin tanımını ve ne işe yaradığını söyleyerek başlayalım. Explorer.exe sistemin olmazsa olmaz bir parçasıdır. Hatta görev yöneticisi üzerinden explorer.exe process’i durdurduğunuzda masaüstündeki her şey kaybolur. Bu tip durumlar ile karşılaştığınızda CTRL+ALT+DELETE tuşlarına basılır. Buradan çalıştır kısmına gelerek explorer.exe yazılmalıdır. Kısacası işletim sisteminizin sağlıklı çalışması için explorer.exe servisinin de sorunsuz çalışması gerekmektedir. Gelelim explorer.exe sorunu ile karşılaşınca nasıl çözeceğimizi açıklamaya;

İlk yapmamız gereken şey başlat > çalıştır ekranını açıyoruz. Ardından regedit yazarak enter ile kayıt defterine giriş yapıyoruz. HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Image File Execution Options\ buraya giriş yapıyorsunuz. Eğer bu kısımda “explorer.exe” ya da “iexplorer.exe” görürseniz, bu kayıtları siliyorsunuz. Bundan sonra HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ yolunu izliyorsunuz. Ve winlogon kısmını açıyoruz. Sağ taraftaki Shell değerinin normal şartlarda “Explorer.exe” olması gerekmektedir. Eğer doğru değilse Shell içerisine bu değeri yazıyoruz. Son olarak bilgisayarımızı yeniden başlatıyoruz ve “explorer.exe” hatasından kurtulmuş oluyoruz.


 

Share this content:

1988 İstanbul doğumluyum. Bilgisayar dünyasına olan hayranlığım çok küçük yaşlarda başladı. Bu sebeple sistem alanında kendimi geliştirmeye karar verdim. Celal Bayar Üniversitesi Bilgisayar Programcılığı ve Anadolu Üniversitesi İşletme mezunuyum. Beykent Üniversitesi'nde Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü'nde yüksek lisans eğitimimi tamamladım. 2005 yılında Bilge Adam Sistem & Network Mühendisliği eğitimi aldım. Hemen ardından IT dünyasına giriş yaptım. Collezione şirketinde 2006 - 2018 yılları arasında Sistem Uzmanı olarak görev yaptım. 2018 Temmuz ayından beri LCWAIKIKI şirketinde System Engineer pozisyonunda çalışmaktayım. Sektörde 20 yıllık deneyime sahibim. Birçok önemli projede görev aldım. Şu an Yapay Zeka Yüksek Lisansı yapıyorum. Oldukça güzel projeler geliştiriyorum. Sayfanın en alt kısmından Linkedin profilime ulaşabilirsiniz. Bilgi ve tecrübemi hem bu blog üzerinde hem de Çözümpark Bilişim Portalı üzerinde paylaşıyorum.

8 comments

comments user
Alptekin Kılıçaslan

Benim Sorunumda windows explorer ile ilgili ancak durum biraz farklı. Bende hata veriyor ama sizin dediğiniz türde değil şöyleki:”sağ alt köşede saatin oradaaçılan bir kilit ikonuyla açılan yazı balonunda (BİR WİNDOWS HİZMETİNE BAĞLANILAMADI) ŞEKLİNDE BİR BAŞLIKLA. AÇIKLAMA: Windows sistem olay bildirim hizmeti hizmetine bağlanamadı. Bu sorun standart kullanıcıların sistemde oturum açmasını engeller. Yönetici yetkilerine sahip bir kullanıcı olarak, hizmetin neden vermediğiyle ilgili ayrıntılar için sistem olay günlüğü’n. Ve windows var olan ram miktarının (14GB.) iken kullanılabilir 7.96GB. olarak sistem bilgisinde gösteriyor. Sonuçta başlat butonu ve görev çubuğu standart w7 başlat ve görev çuğundan klasik server 2003 ve 2008 başlat butonu ve görev çubuğuna döndü ve nasıl düzelteceğimi bulamadım belki siz yardımcı olursunuz.
İşletim Sistemi: windows 7 Ultimate SP1
Ram: 14 GB.
HDD: 2 TB.
Cihaz Tipi: Standart Masa Üstü Pc

    comments user
    Dağcan Nural

    Merhaba;

    Öncelikle denetim masası kullanıcı hesapları kısmında bilgisayarınıza giriş yaptığınız mevcut kullanıcısının administrator yani yönetici haklarına sahip olup olmadığını kontrol edin eğer değilse administrator yapın. Diğer sorununuz için de masaüstünüzde sağ tuş özelleştir demeli ardından karşınıza açılan temalar içerisinde windows 7 basic olarak seçmeli ve uygulamalısınız.

comments user
ömer ege

ben ctrl alt del olayını yaptım düzelttim ama ben regediti açtığımda zaten hiçbir srunrun yoktu

comments user
Ömerr

işe yaramadı gene aynısı oldu gene düzeltim olmadı

comments user
İsmail Rüştü

Merhaba
Benim PCde açıldıktan 20-30 saniye sonra ekran kararıyor fakar imleç fareyi oynatınca görünüyor.
cetrele+alt+delete görev yöneticisinden istedigim yerlere ulaşabiliyorum ama resimleri açmıyor…..sınıf kaydedilmemiş diyor tabi bu arada arka ekran gene siyah yardımlarınızı bekliyorum şimdiden teşekkürler.

    comments user
    Dağcan Nural

    Merhaba;

    Söylediğiniz şey bilgisayarın siyah ekranda kalması mı? Eğer öyleyse çalışan servislere bakın bilgisayarınız açıldıktan sonra birşey çalışıyor ve tetikliyor bunu. En son kurmuş olduğunuz uygulama ya da farklı bir program var ise bunu kaldırıp yeniden denemeniz gerekir. Bilgisayarınızı ne zaman formatladınız en son? Antivirüs uygulaması kullanmıyorsanız bir yerden virüs almış ta olabilirsiniz. Bir antivirüs uygulaması kurarak bilgisayarınızı taratın.

comments user
ayşse

iexplore.exe var iexplorer.exe değil. aynı şey mi? sileyim mi onu? acil cevap lütfen

    comments user
    Dağcan Nural

    Merhaba;

    Aynı şey silebilirsiniz.

Yorum gönder