×

Bu Ağ Kaynağını Kullanma İzniniz Olmayabilir Hatası

Bu yazımızda sıklıkla ve özellikle Windows 7 işletim sistemi üzerinde görülen bir hatadan bahsedeceğiz. Network üzerinde herhangi bir bilgisayara WAN veya LAN üzerinden ulaşmak istediğiniz zaman söz konusu “bu ağ kaynağını kullanma izniniz olmayabilir” hatasını almanız kaçınılmazdır. Siz her şeyi doğru yaptığınızı düşünebilirsiniz. Ancak bir erişim hata mesajı ile karşılaşabilirsiniz. Hatanın devamında ise “erişim izninizin olup olmadığını öğrenmek için sunucunun yöneticisi ile temasa geçin” uyarısı olarak devam edecektir.

Bu hatayı kolay bir yoldan nasıl çözmeniz gerektiğini sizlere aktarıyor olacağız. Problemin çözümü için öncelikle;

Hatanın Çözümü

  • Başlat > Çalıştır kısmına gelerek, control keymgr.dll yazarak entera basıyoruz.
bu-ag-kaynagini-kullanma-izniniz-olmayabilir-hatasi-ve-cozumu2-300x176 Bu Ağ Kaynağını Kullanma İzniniz Olmayabilir Hatası
Başlat Çalıştır kısmına Yazarak Kimlik Bilgilerimizin Olduğu Alana Giriş Yapıyoruz
  • Ardından karşımıza kimlik bilgileri yöneticisi açılmış olacaktır.
  • Bu alana Denetim Masası > Kimlik Yöneticisi yolunu izleyerek de erişebilirsiniz.
  • Burada windows credentials altında görmüş olduğunuz bütün parolaları remove from vault diyerek kaldırmalısınız.
bu-ag-kaynagini-kullanma-izniniz-olmayabilir-hatasi-ve-cozumu1-300x107 Bu Ağ Kaynağını Kullanma İzniniz Olmayabilir Hatası
Burada Giriş Yapmış Olduğunuz Tüm Parolaları Görebilirsiniz
  • Bu ekranda görünen parolalar, bağlanmakta sorun yaşamış olduğunuz ve daha önceden kayıtlı olan kullanıcı adı ve şifrelerdir.

Söylediğimiz bu ayarları uyguladıktan sonra ağ kaynağını kullanma izniniz olmayabilir hatasından kurtulmuş olacaksınız.

Bu yazımda Bu Ağ Kaynağını Kullanma İzniniz Olmayabilir Hatasından bahsettim. Faydalı olması dileğiyle.


 

Share this content:

1988 İstanbul doğumluyum. Bilgisayar dünyasına olan hayranlığım çok küçük yaşlarda başladı. Bu sebeple sistem alanında kendimi geliştirmeye karar verdim. Celal Bayar Üniversitesi Bilgisayar Programcılığı ve Anadolu Üniversitesi İşletme mezunuyum. Beykent Üniversitesi'nde Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü'nde yüksek lisans eğitimimi tamamladım. 2005 yılında Bilge Adam Sistem & Network Mühendisliği eğitimi aldım. Hemen ardından IT dünyasına giriş yaptım. Collezione şirketinde 2006 - 2018 yılları arasında Sistem Uzmanı olarak görev yaptım. 2018 Temmuz ayından beri LCWAIKIKI şirketinde System Engineer pozisyonunda çalışmaktayım. Sektörde 20 yıllık deneyime sahibim. Birçok önemli projede görev aldım. Şu an Yapay Zeka Yüksek Lisansı yapıyorum. Oldukça güzel projeler geliştiriyorum. Sayfanın en alt kısmından Linkedin profilime ulaşabilirsiniz. Bilgi ve tecrübemi hem bu blog üzerinde hem de Çözümpark Bilişim Portalı üzerinde paylaşıyorum.

4 comments

comments user
Mustafa M.

Hocam saygılar,
Malesef olmadı…

    comments user
    Dağcan Nural

    Merhaba;

    Ethernet kartınızın özelliklerin de Microsoft ağları için dosya ve yazıcı paylaşımını pasif edip restart ettikten sonra yeniden aktif ederek te deneyebilirsiniz.

comments user
tekstilci

Selam
Ağ üzerindeki paylaşılan bazı klasörlere erişim için bu hatayı alıyorum ama verdiğiniz yöntemle xp de çok yol alamadım
Lütfen win xp için de bir çözüm ekler misiniz?

    comments user
    Dağcan Nural

    Merhaba;

    Wİndows XP üzerinde ethernet kartı özelliklerini açın. Ardından dosya ve yazıcı paylaşımının tikini kaldırın ve restart ettikten sonra o hizmeti yeniden eklemeyi deneyin lütfen.

Yorum gönder